Voedings- en Leefstijlcoaching

Wil je gezonder eten, fitter worden of heb je beginnende klachten? We kijken naar wie jij bent en wat jij belangrijk vindt. Klik op de diamant om contact op te nemen.

Wat kun je verwachten? 

Samen kom je verder dan alleen. Dat is de kracht van coaching. Alleen al het besluit om een coach in de arm te nemen, fysiek naar haar toe te gaan en  je open te stellen, zal een veranderingsproces in je mind op gang brengen. De focus kan eerst liggen op je voeding. En zal zich vanzelf uitbreiden met de andere realms of life.

Swowing up is 80% of the succes ~ Nisandeh Neta

Intake

Tijdens de intake zoomen we in op wat je wilt en vooral waaróm je dat wilt. Het helder zien te krijgen van achterliggende motieven biedt een fundament voor veranderingen richting een gezond voedings- en leefstijlpatroon.

Dan moeten we ook weten wat je voedingspatroon is. We werken met een voedingsanamnese die je een aantal dagen bijhoudt.

Ook nemen we met gespreksvoering en vragenlijsten je bewegingspatroon door,  eventuele klachten, medische aandoeningen, medicijngebruik, je slaappatroon. Ook komen je werk- en/of gezinsroutines ter sprake. Het gaat om het totaal plaatje van je leefstijl en het functioneren van jouw wilde lichaam.

Stapsgewijs veranderen…

Dus we hebben we jouw motieven, intentie en je patronen van alle kanten bekeken. Afhankelijk van wat bij jou past, bepalen we wat de eerste stap zal zijn.  We kiezen in eerste instantie een simpele maar doeltreffende stap. Dit wordt het kaizen principe genoemd.  Dit om je mind al een beetje in de goede stemming te krijgen. Namelijk dat veranderen wel kan en minder moeilijk is dan het lijkt.

Leefstijl verbeteren begint met het “waarom”. Waarom wil jij al die moeite doen om iets te veranderen? Langer zelfstandig gezond blijven en meer plezier in je mooie lijf kan een goede reden zijn.

Nu je weet waarom, bouw je bewust kleine wijzigingen in je dagelijkse routine in. Je gaat hierdoor al snel beter in je vel zitten.  Het begin van een opwaartse spiraal in jouw wellness. De drempel om nog een stap te zetten is lager dan eerst. Vooral mentaal merk je verschil. Uiteindelijk beweeg je de richting op die jij wil die je eerst zo moeilijk leek.

…of hard-style.

Wanneer je meer het type bent om in één keer het roer om te gooien… geen probleem.  Na de intake krijg je haarfijn op een rijtje wat je “moet” doen of laten. Het stoppen met suiker, toegevoegde suikers, de veel gebruikte zetmelen en fabrieksvoeding staat centraal. Houd er rekening mee dat veranderingen 3 maanden de tijd nodig hebben om tot gewoontemateriaal te worden. 

Share with: