Deprecated: Elementor\DB::is_built_with_elementor is verouderd sinds versie 3.2.0. Gebruik in plaats daarvan Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /customers/9/d/3/potential-lifestyle.nl/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 5211

Thuis is dé plek

Hoeveel smoesjes sta jij jezelf nog toe? Begin thuis met bewegen 

 

Kom in beweging door de kleinste en makkelijkste stap te nemen. Je moet je hersenen een beetje verleiden om te veranderen, zonder dat  het ze te veel stress wordt. En zeker niet te veel moeite. Want dan is het logisch dat je geen zin hebt. Stel jezelf de volgende vraag:

Wat is makkelijk?

Misschien begint het voor jou met 1 keer de trap helemaal op en af te lopen. Of dat je onderstaande oefeningen een paar keer doet. Niet meteen je sportkleding aandoen hoor. Dat is al te veel moeite voor je bange brein. Gewoon beginnen met een paar keer per week éven iets doen. Vooral niet té fanatiek!  Dan ben je namelijk je eigen slavendrijver en zullen je hersenen al snel het signaal geven “Geen Zin”. Je moet je brein een beetje verleiden alsof je het hebt tegen je allerbeste vriend of vriendin.  

It’s all in the mind. Be nice to yourself. 

Start thuis en simpel

De oefeningen zijn laagdrempelig en mild om uit te voeren. Desondanks is het geen vervanging van een persoonlijk medisch of therapeutisch advies. Beoordeel zelf of het voor jou verstandig is om de oefeningen te doen of raadpleeg bij twijfel je huisarts. Of neem contact met mij op voor persoonlijke begeleiding op het gebied van functionele training en leefstijl.

Doe deze basale en functionele bewegingen een paar keer in de week. Begin vandaag nog met 1 ronde volgens het volgende schema:

  • 10 squats
  • 10 lunge steps (tel links 1, rechts 2, links 3, rechts 4 enzovoort)
  • 3 keer 10 tellen de plank

Als dit makkelijk voelt dan breid je de volgende keer uit naar 2 en naar 3 rondes. Blijf daar maar even op hangen. Je oefent soepelheid en balans tegelijk. Probeer de oefeningen zo precies mogelijk te doen. Voel wat er gebeurt. Bijvoorbeeld of je hele voet mooi gelijkmatig op de grond staat of dat er veel druk aan de voorkant onstaat. 

Wanneer  dat makkelijk gaat voelen, breid je uit naar 15 herhalingen bij 3 rondes. Krijg je al zin in meer? Breid het aantal herhalingen nog meer uit. Of neem eens bij de squat en lungestep een kilopak rijst of wasmiddelfles tussen je handen onder je kin. Ellebogen hoog houden. Blijf je wel mooi rechtop?

Wil je kijken hoe je verder kunt nadat je thuis in beweging bent gekomen? Of wil je meteen bewegen met betere voeding versterken? Neem dan contact op met mij voor personal training en/of leefstijlcoaching. 

Jouw Potential Lifestyle begint bij beweging en lichtheid van geest.