Sit less, get active

Een makkelijke manier om meer te bewegen is je woon-werkverkeer te gebruiken. Zelfs een kleine toename in regelmatige beweging levert op termijn allerlei gezondheidsvoordelen op. 

 

desiree kerkdijk

Regelmatig bewegen en minder langdurig zitten maakt je leven beter en vooral makkelijker. Je slaapt beter en je dagelijkse klussen worden lichter. Je hebt minder klachten én krijgt meer sociale contacten. Meer vertrouwen in je lijf. Je leven komt in een opwaartse spiraal.

Zelfs een kleine toename in regelmatige beweging levert op termijn allerlei gezondheidsvoordelen op. (1)

Een makkelijke manier om meer beweging in je dagelijks leven in te bouwen is je woon-werkverkeer. 

  • Ga op de fiets
  • Stap meerder keren over
  • Stap een halte eerder uit en loop het laatste stuk
  • Parkeer verder weg en loop het laatste stuk
  • Doe aan lunchwandelen
  • Loop naar iemand toe in plaats van te bellen
  • Zit maximaal een half uur.   

Zelfs al val je niet meteen kilo’s af, toch gebeurt er iets positiefs in je lijf waardoor je al snel profiteert van gezondheidsvoordelen.

Je kunt erop vertrouwen dat jouw lijf alles zal doen om je beter te laten draaien.

Dus zit minder en wordt actief!

  1. Course Sit Less, Get Active by The University of Edinburgh


Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *